20090524

sunday offroad

Hari ahad aku minggu ini terisi dengan begitu mencabar sekali. Pagi-pagi lagi seawal 0730hrs aku dah bersiap-siap masukkan basikal dalam kereta dan menuju ke Restoran Ruza Nusa Damai, pusat berkumpul ahli-ahli paru-paru empat.

Start ride sekitar jam 0830hrs. Offroad area Nusa Damai dan Seri Alam yang sangat-sangat mencabar bagi aku, pancit? sangat pancit sebenarnya. Tapi memang fun habis dengan rider-rider lain yang sangat sporting dan enjoy memanjang. Sekali je aku jatuh masa layan downhill celah-celah pokok getah. But, no injury and property damage.

Stats:
Total Distance: 22.27km
Average speed: 11.4km/h
Max speed: 46.5 km/h (downhill beb)
Ride time:1 hour 56 mins 02 secs
Total ride time: about 4 hours (banyak checkpoint,hahaha)


Rest kat kongsi neng-neng indon. Tengah-tengah kebun getah,rare beb!!

Ehem-ehem

Hasil kayuhan,jenuh aku menyental..

Nota: Ni baru mountain bike, bukan road bike. Tayar mesti 2.0 keatas, bukan 1.5.Hahaha..

4 comments:

jenjibam said...

Ada hasil..ada hasil...huhu.

Anonymous said...

kata basikal dah ringan..
hahaha..

delina said...

caya lah!

akmalhizam said...

pancit?
lepas ni gagah la tu.
ini malam kita ronda bandar ok.