20090605

johor bahru night ride

Plan asal :  Danga bay - Bukit serene - Nong Chik - Larkin - Larkin Perdana - Kg. Melayu - Kebun Teh - Holiday Plaza - Sentosa -Pelangi - Segget -Danga Bay. 

Tapi disebabkan banyak traffic light, ride group dah terpecah kepada 3. Group aku terpotong dari Kebun Teh terus ke Segget disebabkan salah faham. Hahaha,anyway, still ride yg hebat juga. Thanks Mr. Organizer,next time roger2 lagi.

Stats:
Total Distance: 27.23km (kalau ikut plan asal jejak gak 30km++)
Average speed: 17.7km/h (ride
rilex2 jek)
Max speed: 50.0 km/h (bukit mmg
champion)
Ride time:1 hour 32 mins 17 secs
Total ride time: about 3 hours 


Nota: Turun ah JB kalo nak try ride dgn budak-budak muda, asyik ride dgn otai je,hehehehe.

14 comments:

Fow Xhi said...

belikan aku 1 beskal..leh lumba ngan ko..haha

dellia said...

non ke nong? :D

reza! said...

ntah,
aku google nong,
tapi kat flayers non,
xkesah lah mane2 pung..

iyan said...

setakat lu sayur jek pakcik2 tinggalkan...
hahaha...

Anonymous said...

flayers tuh apa?
hahaha

orang lama said...

Selama aku mengayuh, average speed aku tak pernah bawah 20km/jam. Jangan malukan orang muda. Aku ni dah ada anak bini.

reza! said...

orang lama - ride hari tu santai2 jek lah, then banyak bukit, sebab tu max speed boleh jejak 50km/h.

Pendatang Asing said...

3 jam wa rasa wa sempat kayuh sama mengeteh sekali.

reza! said...

sapik - gua tau lu hebat. Tapi kalau Tuhan nak tarik balik kehebatan kita tu bila-bila masa pun boleh.Renungkanlah..

kayu golf said...

aik..panas ke?
bro..bersukan untuk sihatkan badan..bukan untuk glamer..
baik lu join budak2 gua main golf
hak..hak..hak tui!

iyan said...

dengan budak sekolah pun nak amek hati...
perangai da mcm budak sekolah dah...
ada berani update status berat badan la...
hahahaha....

tiger wood said...

sapik - gua tau lu hebat. Tapi kalau Tuhan nak tarik balik kehebatan kita tu bila-bila masa pun boleh.Renungkanlah..

perghhh....ayat atas nih betul2 pns nih. abes la lu sapik.betul tu iyan, dengan budak sekolah pun nak amek hati.hehehehe

reza! said...

cilakak,gua bukan amek hati, cume tersentap diperlekeh oleh budak sekolah,hahahaha..

akmalhizam said...

ahaks... gambar diambik sejurus selepas air pancut ditamat perkhidmatan untuk hari itu.
waaakakakaaa...

laen kali kita ride lagi iye...