20091212

cowboy nite ride

SMS dari Panjang memberitahu ada nite ride setelah setelah sekian lame ride siang hari, last nite ride tak silap bulan puasa itu hari. Jadi aku pun tak lepaskan peluang untuk me-nite ride kan diri, dua tujuan, satu nak tambah stamina, satu lagi nak uji pandu hydro break baru yg dibeli 2nd hand dari Helmy dan juga rantai XTR yang baru, ahakss..

Ride start tepat jam 9.30 malam, tersasar setengah jam dari waktu asal, lebih kurang 15 rider ambil bahagian malam tadi, ada yg otai, ada yang baru, ada perempuan, ada yg pancit, ada yang laju, ada yg sederhana..

Start dari Ruza Kafe Tmn Scientex membawa ke Tmn Cahaya Masai terus offroad siket ke Tmn Kota Masai potong ke Tmn Pasir Putih dan terus ke Tanjung Langsat, sampai Tanjung Langsat je da 20km, penat memang penat, tapi berbaloi, cuaca pun ok, angin sepoi-sepoi bahasa gitu.

Rehat seketika di Tanjung Langsat dan terus sambung ride ikut jalan belakang Tanjung Langsat, ikut area kilang-kilang dan terus menuju ke Tmn Air Biru untuk destinasi minum2 di kedai Ontot.

Lebih kurang setengah jam lepak pekene nes o ais, jam menunjukkan pukul 12 tgh malam, sambung ride ke Ruza Kafe ikut jalan bukit layang-layang potong Jln Litar terus ke Tmn Bukit Dahlia ke Tmn Cendana dan terus ke Tmn Sceintex. Sampai Ruza Kafe lebih kurang pukul 12.45 malam, totol distance untuk malam tdai 37.8km, agak jauh untuk nite rite, tapi xrasa jauh pun.

Gambar time layan korner telekom, asyikk..

Notakaki 1: Ride yang laju aku rasa, start 9.30, 12.30 dah habis utk 37..8km plus minum2 dan rehat2.

Notakaki 2: Tang mane nite ride ala koboi pun xtau ler

Notakaki 3: Biasalah nite ride, gambar gelap je, da nama pun nite ride, ahakss..

No comments: