20110130

gugusan adela mtb ride


Lepas je tayar gua 2 kali pancit, gua dah nekad nak chicken run je kat checkpoint 2 nanti, mana taknya gua da sorong basikal dekat nak 3 km sebab takde tube spare + pump murah gua buat perangai. Tapi sampai je checkpoint 2 jumpe pulak kawan-kawan yg baik hati bagi pinjam tube spare sama pump mahal double barrel.

Checkpoint 2 gua start balik dengan rakan-rakan tepat jam 12.30 tgh hari lepas pekena air 2,3 botol, pisang 2,3,4,5 bijik serta rokok 2,3 batang sorang. Bermula la ekpedisi paling mencabar dalam arena berbasikal gua, hujan memang ossem campur pulak dgn kena ride dalam air paras lutut sebab air sungai dah seberang jalan, sepanjang baki ride sejauh 25km tu la gua redah sambil cuba sedap-sedapkan hati. Berenti jangan tanya berapa kali. Akhirnya gua sampai juga finishing line tepat pukul 3.15 petang, dapat medal sama makanan serta enjoi cabutan bertuah yg sememangnya gua tak pernah bertuah.

Notakaki: Tujuan utama gua nak habiskan jugak ride sbb nak dapatkan medal, tapi gua dengar yg chicken run pun dapat medal ni ape cerite?!!

6 comments:

Anonymous said...

sungguh tak adil, patut tak payah bagi medal pd ciken run. Kita kayuh penat tuh.....

Anonymous said...

adela ride memang tahap dewa. Ada satu part tu, buat aku rasa mcm nak berenang aje....

reza! said...

anonymous 1: sepatutnya mcm tu lah baru adil kan, penat woo gua redah air sungai.

anonymous 2: gua bkn takat dah berenang, siap basuh beskal lagi, hahaha

akmalhizam said...

aku suka ride ni. sebab balik dh xyah basuh beskal.
gila babas, 3.15 baru habis. sure sume jari jemari kecut habis.
siap plate number pun dah basah serap laminate tu.

reza! said...

akmal: tu lah, kalau xpancit 2 kali + tolak 3km ++ tu, awal kot dah sampai, hehehe.

Anonymous said...

yg sering kutakuti adalah.. rantai putus.. dpn banglo klasik rantai putus.. tool xde pulak.. thanks to mr.panjang tolong resque.. lps meredah banjir, aku & bbrp rider yg tertinggal keluar dari trail offroad terus balik.. menariknya, sdg aku kayuh balik, ada 2 or 3 rider tumpang tractor, beskal letak kat sodok depan.. hehehe aisey