20090104

mari mengeja 001

Masa sekolah dulu, cikgu selalu pesan kat aku supaya tulis dan eja kene betul-betul,
tak kisah lah kalau kau nak cakap salah ke, nak cakap gabung-gabung macam kaedah Mokhdar ke,nak tersasul ke,tapi eja kene perfect sebab bila jawap exam, pemeriksa akan check ejaan, bukannye apa yang kau cakap.So aku ada beberapa contoh ejaan yang salah dan kerap dilakukan di alam siber ni,renungkanlah:

a) mukhrizlatif wrote on 2008-11-19 16:38:56 CET;
hola..mana cukup 50piddy jek..cari sama ar

b) mukhrizlatif said :
rule # 1 dah rilis ar..nuat yg lain

c) moqh:
gua dah ckp..lepas nihi confirm keng plak..

Sekian untuk hari ni..

nota: mukhrizlatif,moqh mahupun penulis licik adalah individu berbeza.

3 comments:

Anonymous said...

kalau kes macam nih..
cikgu lu xajar ke?

from mukhrizlatif facebook-

Muhamad Reza wrote at 12:45am
nnt gua try adjust baek punya,
mael ckp nak buat EVEBT kat situ pun boley..
Wall-to-Wall - Write on Muhamad's Wall

http://www.lomohomes.com/rezazer | reza@mmhe.com.my | 210.19.78.135
gua semalam ngan hari ni kije rilex jek,
SOID je badan gua..
From cuti, 2008/11/30 at 11:30 AM

ttp://www.lomohomes.com/rezazer | reza@mmhe.com.my | 210.19.78.135
keng,
de kenekan kite keng,
naseb bek ah lar BAIK BULAN BAIK,
lu tunggu raya gua carutkan lu..
From 9 ramadhan - bujang senang - dongeng semata-mata, 2008/09/09 at 3:40 PM

c!k baBy said...

pergghh..

bahan error tak hingat!

hahhaha..

Anonymous said...

hehehe,
tu nnt gua masukkan dlm mari mengeja 002..