20090118

terima kasih kerajaan

Aku duduk bertiga je kat rumah sewa ni. Lagi dua orang housemate aku ni kerja shift, aku je yang kerja normal. Rumah aku memang lengkap dengan semua perkakas elektrik daripada mesin basuh sampai lah ke hair dryer, blue ray player semua memang complete lah kitaorang beli. TV jangan cakap, memang tak pernah tutup, asal aku nak tutup pergi opis je, budak rumah aku yang kerja malam balik dan sambung tengok TV, lampu depan dengan lampu bilik air jangan cakap lah, dah hampir berfungus suiz nya tanda jarang sentuh. Computer 24jam tak pernah off, kipas kadang-kadang lupa off, peti ais memang lah lagi tak pernah off,kadang-kadang guna mesin jahit elektrik untuk jahit seluar kerja koyak, mesin kelapa sekali-sekala guna time nak buat rendang dengan masak lemak.

Budak rumah aku memang suka bercucuk tanam, kat depan rumah aku tu ada nursery kecik diaorang buat tanam borganvilla, helicornia, morning glory, perennial dan sedikit sayuran hydroponic. Petang-petang kalau aku balik opis awal, rajin juga aku siramkan pokok-pokok bunga mereka sambil basuh Honda EX-5 aku. Kalau bab mandi, masing-masing mandi kalau tak setengah jam tak sah,tak tau aku apa diaorang buat dalam tu lama-lama ntah. Kadang-kadang lupa tutup air pun ada. Basuh baju jangan cakap, pantang ada baju kotor, selai pun jadi, diaorang akan basuh dengan menggunakan air yang boleh basuh muatan 7kg. Kadang-kadang lupa tutup air time bilas.

Sebab tu lah bil elektrik rumah aku RM12.95 dan bil air RM9.15, tak percaya??





nota: Bajet 2009, bil elektrik bawah RM20.00 tidak perlu bayar.

10 comments:

iyan said...

bilik air lu tuh da mcm hutan simpan lu tau?
nasib baik air pancut de kuat!

xookx said...

xyah bayar tuhh yea

Anonymous said...

nursery depan umah lu tu eh...
erm...
"lawa2 bunga de...
subur de tumbuh kat situ...
pandai tuan de menjaga..."

Anonymous said...

err..
ade pulak kan bunge kat depan uma u tu??
kat tepi rumah tu i tgk da bley jd habitat binatang da..
balek ni g la tebas lalang2 yg ade tuh weh.
ngee =p

c!k baBy said...

wah giler saving korang ek!

Anonymous said...

iyan: drpd bilik air lawa tp sumbat,air kecik..

syuk: yeah,da save 12 hengget

keng: tgk tangan lar

v: kat tepi tu mini zoo

cik baby: mana ada, kerajaan tolong lar

sHa said...

mcm tak caye.
tapi kene caye gak.
haha.

*pssst. ko lagik otai ah reza! :p

Anonymous said...

uish.. hebatnye rumah reza.. =p

Anonymous said...

sha otai: percayalah,aku pun tak tau nape murah gle

nuruz: aku pakai energy saving,hehehe

Anonymous said...

i tau nape air u murah!
mesti sbab u jarang mandi.
nak2 lau pepagi da telambat g kije,agaknye x mandi.
kan?kan?
hahahaha =p